خانه > سلامت > معرفی چبپس های مفید!

معرفی چبپس های مفید!

خوردن چیپس های موجود در بازار برای کودکان توصیه نمیشود اما متخصصان تغذیه روش تهیه چند نوع چیپس مفید را ارائه داده اند

چیپس نارنجی

 

خوردن هر عدد هویج یعنی دریافت مقدار کافی ویتامین A که همراه آن سلامت پوست و چشم تضمین می شود. علاوه بر اینکه آن، سبزی سرشار از فیبر بوده و مصرف آن مانع از اضافه وزن می شود.

 

 

برای تهیه چیپس هویج آنها را نازک حلقه کنید. سپس به آن جوزهندی و دارچین بزنید بعد برگه ها را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا مانند چیپس خشک شوند.

چیپس سبز

 

 

چیپس کدو میان وعده ای سرشار از ویتامین های خانواده B است. کدو ها  را نازک حلقه کنید. کمی نمک و فلفل به آن بزنید و با پاشیدن کمی روغن زیتون یا سفیده تخم مرغ روی آن ۱۰ دقیقه این برگه ها را در مایکروفر حرارت بدهید.

چیپس قرمز

 

باورتان می شود از ورقه های سخت لبو بتوان چیپس تهیه کرد؟ اما این کار سخت نیست. رنگ قرمز این خوراکی نشان می دهد لبو سرشار از آنتی اکسیدان لیکوپن است. این گیاه باعث کاهش میزان فشار خون و جلوگیری از بروز سکته قلبی می شود.

 

 

برای تهیه این چیپس، لبو ها را تا حد ممکن نازک ببرید. اگر برای تان سخت بود، آن را نیم پز کرده و سپس ورقه کنید. به آنها کمی شکر زده و به مدت ۵۰ دقیقه در فر که روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده اید، قرار دهید.

دسته هاسلامت برچسب ها: